, Huty szkła skup 

Huty szkła skup

To mój świat!

Temat: VII NFI- wartość aktywów netto na jedną akcję - 3, 9zł

Jeśli chodzi o zarządzających "siódemki" to faktycznie są nieźli (udana
restrukturyzacja Huty Szkła Ujście, sprzedaż starej siedziby czy wypowiedzenie
umowy firmie zarządzającej), ale przypuszczam, że robią to z myślą o sobie
(prezes jest jednym z udziałowców spółki Be4, która ma 47% akcji VII NFI).
Raczej nie intersuje ich los drobnych akcjonariuszy, których w "siódemce"
zostało naprawdę niewelu. Miałem okazję przekonać się o tym na dzisiejszym NWZA
funduszu, na którym oprócz mnie i mojego kumpla stawił się tylko jeden
akcjonariusz- Be4 sp. z o.o.


Jupiter ma też 50 milionów płynnych aktywów (a nawet trochę więcej) i parę
zyskownych spółek w portfelu oraz plany skupu akcji :)

A tak poważnie to chodzi mi o to, że nie ma co oceniać NFI po ich WK. WK
Foksala wynosi poniżej 4 zł na akcję, a prędzej czy później będzie co
najmniej 7 zł. Ale przyznaję że zarządzający w siódemce i w Jupiterze to jak
dzień do nocy. Ci drudzy to wyjątkowi nieudacznicy...

| Tomek, w przeciwnieństwie do Jupitera "siódemka" ma 50mln płynnych
aktywów i
| 4 zyskowne spółki w portfelu inwestycyjnym.

| A Jupitera 4,40 i co z tego? :)

| --
| Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


Źródło: topranking.pl/1239/vii,nfi,wartosc,aktywow,netto,na,jedna,akcje,3.php


Temat: Piwo w puszkach i butelkach.

Popatrzmy jak "Tomek "poli_merek" Ganicz" <togan@bilbo.cbmm.lodz.plprzynudza:


"Mikolaj." <mikolaj.milew@no.spam.softax.com.pl napisal

| bo dla srodowiska bedzie lepiej jak wywalisz butelke a nie puszke.

| Tu bym się sznaownym kolega nie zgodził.
| Puszka kiedys skoroduje i się rozłoży.

Aluminium nie koroduje, tylko ulega tzw. pasywacji. Pokrywa sie po
wierzchu warstwa tlenku glinu i moze tak trwac przez setki lat.
Gdy wyladuje na smietnisku, deszcze beda powoli wymywaly z jego
powierzchni aluminoksany, ktore beda truly okoliczne wody gruntowe.
Poza tym jak wyrzucisz butelke, to jest spora szansa, ze wyciagnie ja
ze smietnika jakis dziadzio i zaniesie do skupu. Butelki sa zawracane
w ok 60%  zas puszki na zachodzie raptem w 10-15%, a w Polsce w 0% bo
na razie nie ma ani jednej huty, ktora by te puszki przerabiala...


A jak sie butelka stłucze? to 1000lat będzie szkło leżeć
i nic z tego nie wyniknie.


Źródło: topranking.pl/1749/piwo,w,puszkach,i,butelkach.php


Temat: Mity o surowcach wtórnych
autor zapomniał też o tym, że butelki oddajemy z reguły w sklepie, do którego i
tak pojechaliśmy samochodem, a makulatury nie wozimy do skupu tylko podrzucamy
do najblizszego kosza na makulaturę (nie wierzę, żeby ktoś w tym celu pokonywał
specjalnie więcej niz 3 km samochodem).
Natomiast jeśli te same śmieci wrzucimy do kosza to i tak będzie musiała
przyjechać po nie śmieciarka (to samo paliwo) i wywieźć je na wysypisko - może
trochę bliżej niż do huty, ale jednak.
A stłuczka szklana jest niezbędna do produkcji szkła.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,30,47198905,47198905,Mity_o_surowcach_wtornych.html


Temat: Sortujecie śmieci?
mmagi napisała:

> nie sortuję:-))


I tak Cię to bawi? Nie uwazasz, że powinniśmy sortowac? I w ogóle dbac trochę o
planetę?

Mój tata to właściwie nie ma problemu ze smieciami, wszystko sortuje bardzo
starannie - organiczne na kompost i uzyźnia ogródek. Papiery i wszystko co da
się spalic (szmaty, drewno) spala w zimie w piecu CO, metalowe na złom, szkło
do szkła (ale on prowadzi skup złomu i szkła, potem to odwozi do huty), bardzo
mało śmieci musi wynosic do śmietnika, prawie nic. A ja wszystko jak leci do
jednego kosza i codziennie albo co dwa dni wielki czarny wór surowców wtórnych
nnego badziewia wywalam do wspólnego śmietnika. Nie widzę w tym nic śmiesznego.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,16,22161842,22161842,Sortujecie_smieci_.html


Temat: A co zrobic z potluczonym szklem?
myślałam, że może w ramach comiesięcznej zbiórki surowców wtórnych przez UM to
takie potłuczone szyby rethman by zabrał, ale w instrukcji urzędowej właśnie
widzę, że szkła okiennego nie można wrzucać

a jakiś punkt skupu surowców wtórnych tego nie weźmie? jest coś w Falenicy, w
Wiązownej, byłoby i tak bliżej niż do huty szkła
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,19980,66503056,66503056,A_co_zrobic_z_potluczonym_szklem_.html


Temat: ulotki
ulotki biorę zawsze, podobnie echo miasta i metro - w hucie jest fanatyk,
którego dziecko musi przynosic do szkoły kwity z punktu skupu makulatury - cały
papier oddaję jemu, podobnie jak ulotki ze skrzynek i zaczytane już periodyki o
charakterze plotkarskim. Cieszy się koleś jak dziecko, raz w tygodniu wynosi
karton do punktu skupu. Szkoła na koniec roku dostaje jakieś profity za te tony
papieru, nie wiem.
Co do promocji - ostatnio były u nas dziewczęta z red bullem, też otwierały,
można było wziąć ile się chce, ale do natychmiastowej konsumpcji. Kiedyś też o
mały włos nie doszło do zanieczyszczenia bielizny (mojej) bo wpadłam zaspana do
biurowca a tam przy drzwiach do windy stał anioł ze skrzydłami i z koszyczkiem
i z koszyczka wyciągał jakiś serek do smarowania pieczywa oraz drewnianą
łopatkę. Nie od razu zrozumiałam o co mu chodzi. Temu aniołu.

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,29386,60294714,60294714,ulotki.html


Temat: Opakowania szklane - skup
Opakowania szklane - skup
Gdzie w Częstochowie jest skup "nietypowych opakowań szklanych" takich jak
słoiki? Butelki są skupowane ale słoiki nie. Dawniej słoiki skupowała Huta
Szkła na Warszawskiej, ale teraz gdy jest to już Stolzle S.A. to już się tym
nie zajmują, taką informację otrzymałem w sekretariacie firmy. Wiem że są
wystawiane specjalne kontenery, ale mam zbyt dużo słoików i najbliższy
kontener jest trochę daleko aby bawić się w noszenie. Tak więc i do kontenera
musiałbym to czymś zawieźć, a jeżeli to już będzie spakowane to może zamiast
do kontenera może być do skupu. Może ktoś wie o jakimś skupie który przyjmuje
słoiki.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,55,25614647,25614647,Opakowania_szklane_skup.html


Temat: O Zabrzu cdn...
rozumiem, że to z powodu wzburzenia - ale opanuj nieco język

a co do meritum:

Gość portalu: HugoBoss napisał(a):
> Uważam, że ciekawe i atrakcyjnie wyglądające budowle w naszym mieście powinny
> być podświetlane. Takim budynkiem napewno jest budynek huty ( ten na przeciw
> platana )

znasz pewnie pozostałe obiekty "zespołu" huty - my tu o podświetlaniu, a
tymczasem nie ma grosza na dach wieży ciśnień, sala gimnastyczna jeszcze
niedawno była używana, a teraz - otwarta, rozgrabiona (zwróć uwagę na jej
przepiękną więźbę, zanim ktoś zaprószy tam ogień), a pływalnia?? - takie były
co do niej plany - a tu nawet z jej zabezpieczeniem miasto nie potrafi sobie
dać rady, a opustoszała "szkoła gospodarstwa" ?? też podzieli ich los?

to był i mógłby być przepiękny zespół budynków, tymczasem dewastacja postępuje
w tempie zastraszającym

a propos - obecna metoda skupu złomu - to proszenie się o to aby pozbyć się
wszelkich zabytkowych ozdobnych krat, balustrad, ogrodzeń......
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,120,9843740,9843740,O_Zabrzu_cdn_.html


Temat: Gdzie mozna sprzedac butelki od piwa?
roman_j napisał:

> Przy tej ilości (ok. 100 sztuk) może warto nawiązać
kontakt z jakąś hutą
> szkła. ;-)))))))

Moze da sie jednak innaczej ;-)

> A tak na marginesie, to czy te 100 butelek to efekt długo
> odkładanych porządków w domu? :-))))

W domu mam troche mniej. Wiekszosc jest na dzialce. Po
imprezie zawsze troche zostaje i nie ma co z tym zrobic.
Ten problem nie jest nowy bo w Plocku (pewnie w calej
Polsce) od zawsze byl problem ze sprzedaza butelek.

Najchetniej oddalbym 3 skrzynki pelne butelek i powiedzmy
50 sztuk "luzem"

Moze znacie jakas hurtownie w ktorej nie robia problemow
ze skupem?

Wojtek
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,66,4692976,4692976,Gdzie_mozna_sprzedac_butelki_od_piwa_.html


Temat: W Białym nie ma opuszczonych miejsc???????
Jesli chodzi o te tunele to nie sa one w tym miejscu gdzie skup zlomu a sa w
przeciwnym kierunku. Idac wzdluz torow kolejowych mozna potem dorzec do takiej
stawiku i tam sa te tunele (chyba nawet woda przez nie przeplywa). Po drodze
mozna isc na gorze (na wzniesieniu) lub dolem bezposrednio do stawiku ale
trzeba przejsc po krawedzi studni ! Mozna tam sie wybrac jakas grupa tylko kto
by chcial...
Ale zainspirowales mnie ta huta szkla bo przypomniala mi sie jedna rzecz. Moze
nie jest to opuszczone miejsce ale kilka lat temu cos odkrylem w poblizu huty
szkla ktora byla na ulicy Ryskiej (obok Sienkiewicza) czyli w miejscu gdzie
teraz jest Biedronka. Obok na ulicy Sienkiewicza jest skwerek przedzielony
ulica. Na jednej czesci stal do niedawna rosyjski czolg. Nie wiele osob o tym
wie ale na tej czesci gdzie jest czolg, tam obok przejscia dla pieszych
zakopany jest silnik czolgu i zalany betonem - i jest to widoczne bo beton
wystaje ponad ziemie.
Natomiast po drugiej stronie ulicy sa zakopane... pozostalosci po hucie
szkla !! Kiedys z kolegami kopalismy tam dziury bo chcielismy ustawic sobie
bramke do pilki noznej ale kopiac dziury w wielu miejscach natknelismy sie na
odpadki duzych kawalkow zielonego szkla. I to bylo niemal na calym obszarze
gdzie rosla trawa. Ciekawe prawda ?
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,52,64918524,64918524,W_Bialym_nie_ma_opuszczonych_miejsc_.html


Temat: skup szkła w Częstochowie
wiem że po wioskach jeżdził kiedyś gość co skupował słoiki, butelki itp. może
spróbuj zadzwonić do huty szkła i spytaj sie czy nie prowadzą skupu lub czy nie
znają firm prowadzących taką działalność.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,55,78502574,78502574,skup_szkla_w_Czestochowie.html


Temat: Unia Europejska i doplaty dla rolnikow
Ja wam nie wrog. Bulwersuje sie tylko bardzo jak czytam takie informacje.
O biurokaracji UE kraza legendy i kawaly np: o kacie zakrzywienia banana, wiec
do przyjecia kasy trzeba byc przygotowanym. Wydaje mi sie , ze nic nie robimy w
tym kierunku (pomijajac juz wysokosc tych doplat), a czas mija i tracimy
pieniadze, ktore juz moglibysmy miec.
Zupelnie inna sprawa jest wydajnosc polskiego rolnictwa. 20% populacji Polski
wytwarza 4% PKB. W UE proporcje sa raczej odwrotne. Nie dziw sie ze chca nam
dac 25% doplat, gdyz efektywnosc naszego rolnictwa jest 4x mniejsza. Jak mozna
dotowac ludzi, ktorych mozna ocenic tak zle patrzac ze strony statystyki. Dla
UE jest to olbrzymia masa ludzi na wsi, ktorzy prawie nic nie robia.

Pare miesiecy temu bylem u rodziny w zielonogorskim. Wiekszosc gospodarst jest
wielkosci 1-2 ha w kilku kawalkach. Nikomu nic sie nie chce robic.
Sprawy , ktore mnie zbulwersowaly:
1. Na wsi nie mozna kupic marchewki, ogorkow, pomidorow, jajek od ludzi.
Wszyscy kupuja w sklepie, tylko ziemniaki jeszcze uprawiaja na wlasne potrzeby.
2. Byl mlody wojt przez jedna kadencje, calkowicie spoza miejscowych ukladow.
Wywalczyl pieniadze z UE, zrobil czesciowo drogi, calkowicie wodociagi. W tej
kadencji przegral, bo za duzo zamieszania bylo w gminie, no i ludzie sie
denerwowali, ze mlody , a tak dobrze zarabia ( okolo 2000 pln). Teraz wrocila
stara kadra i od 3 lat nic sie tam nie dzieje.
3. Przedsiebioczosc. W poblizu jest kilka cegielni i mala huta szkla. Huta
nalezy do Niemca. Niemiec chcial zorganizowac w okolicy punkty skupu szkla,
chcial zatrudnic pare osob i dac transport. Gmina odpowiedziala, ze sama
wszystko zorganizuje i polska firma bedzie mu dostarczac tluczen. Nic sie nie
zmienilo, bo nikt , ale to nikt nie chcial ruszyc tylka, otworzyc firmy,
skupowac i tluc szklo. Niemiec sprowadza tluczen szklany z terenow dawnego NRD,
bo nie ma juz sily walczyc z takimi duperelami. A bezrobocie jest wysokie.
4. Wszyscy narzekaja, ze jest bieda, a w gospodarstwach stoja po dwa samochody
(nie najnowsze, ale tez nie trupy). Wszedzie sa anteny satelitarne , a na
jednym domu, gdzie zyja trzy rodziny sa trzy anteny.

Specyfika tego rejonu jest bliskosc granicy i Niemiec. Chyba wiekszosc dorabia
na niezbyt jasnych interesach.
Tak ja to widze.
Pozdrawiam
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,72,1060989,1060989,Unia_Europejska_i_doplaty_dla_rolnikow.html


Temat: selektywna zbiórka odpadów - start
tomkrt napisał:

> Obserwuje działanie systemu "selektywnej" zbiórki odpadów na t
erenie Ząbek i mam pewne wątpliwości ...

Z uzyskanych przez Urząd Miasta informacji wynika iż worki zielone z
posegregowanymi odpadami szklanymi przewożone są do sortowni, gdzie szkło
rozdzielane jest na zielone, białe i pozostałe, a
następnie przewożone do huty.

Worki niebieskie z makulaturą przewożone są także do sortowni, gdzie rozdzielane
są na tekturę i papier a następnie belowane i przewożone do punktu jej skupu.

Worki żółte z odpadami w tworzyw sztucznych przewożone są do sortowni, gdzie
dzielone są na butelki plastikowe, chemię gospodarczą i torebki foliowe.

Niestety okazuje się, iż tylko 80-90 % odpadów które wrzucane są przez
mieszkańców Ząbek do specjalnych worków jest możliwa do dalszego wykorzystania.
Reszta trafia na wysypisko. Sortowanie jest zatem konieczne w celu wyodrębnienia
odpadów nie nadających się do dalszego wykorzystania, czyli źle
zakwalifikowanych do segregacji, oraz w celu podziału odpadów na bardziej
szczegółowe frakcje.

Puszki aluminiowe po napojach można wrzucać do worka na plastik.

Urząd Miasta ma na uwadze rozszerzenie od przyszłego roku zbiórki odpadów,
stosownie do potrzeb mieszkańców miasta.

Wszystkie odpady prawidłowo posegregowane w oznakowanych workach
powinny być zabrane. Pozostawienie worków oznacza, iż wewnątrz znajduję się
odpady nie podlegające segregacji.
Jeśli jakaś ulica zostanie pominięta przez pomyłkę firmy odbierającej odpady,
proszę o zgłaszanie tego typu przypadków bezpośrednio do Urzędu Miasta. Tel
(022) 781-68-14 wew. 124.



>

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,97,78689201,78689201,selektywna_zbiorka_odpadow_start.html


Temat: Krosno
Czesc

Zawsze dziwia mnie takie sygnaly, gdzie spolka ma emituje akcje, zas po
pewnym czasie (w polskich warunkach bardzo krotkim) skupuje je. Akcje po
to sie emituje zeby miec gotowke na inwestycje. Jednak jakos w polskich
warunkach czesto ta inwestycja okazuje sie kupowanie wlasnych akcji.

Czy to kolejna polska anomalia? Tak jak kiedys czytalem o nastepujacym
trojkacie. Gdzie trzy spolki (czesciowo panstwowe) skupowaly swoje akcje,
przez co kazda miala spory pakiet akcje drugiej spolki. Taki trojkacik
A-B-C-A. Gdzie A-B znaczy A ma duzo akcji spolki B. W sumie w wyniku
takich transakcji zarzadow, okazalo sie ze zarzady sa nieusuwalne. Nie
wiem jakie byly tam kruczki prawne, ale jedno wiadomo ze jedna grupa osob
mogla przez swoje dzialania, tak sie ustawic ze mogly zarzadzac panstwowa
spolka tak dlugo az im sie znudzi.

Dla mnie takie skupowanie akcji to zdyskredytowanie spolki. Toz to oni nie
wiedza jak inwestowac pieniadze. To juz lepiej kupic polskie bony, niz
grac na gieldzie i jeszcze placic slone prowizje za emisje a nastepnie
normalna prozwizje za skupywanie. Coz za glupota.

Pewnie ktos powie ze skupuja bo troszcza sie o akcjonariusza? Coz mnie sie
wydaje ze lepiej by zrobili gdyby zatroszczyli sie o lepszy zysk, np
lokujac akcje w obligacje. A wtedy kurs akcji sam podskoczy w koncu do
wyzszych poziomow.

Za granica MSZ (IMHO) bardzo rzadko sie slyszy o takich operacjach. Ja
slyszlalem jedynie o AstraZeneca i bylo to spowodowane ustaleniami
sadowymi po polaczenie Astry i Zeneca a nie wlasna wola zarzadu czy
akcjonariuszy.

Czy ktos ma podobne opinie na ten temat? Czy rzeczywiscie tak duzo trzeba
zeby wiedziec ze takie emitowanie i skupowanie to jest marnotrawstow
pieniedzy.

pozdrowienia,
Radek Szymanek

P.S. Ponizej przyklad - Krosno. Chociaz tutaj widac ze to akcjonariusz
! zezwala na skup.  


On Mon, 30 Oct 2000, Krzysiek "Krys" Czarniawski wrote:
28.Paź. 12:43 Krosno chce kupić i umorzyć swoich 315.509 akcji

   WARSZAWA (Reuters) - Krośnieńskie Huty Szkła Krosno SA zamierzają kupić
i
następnie umorzyć 315.509 akcji spółki do końca 2001 roku, podała spółka w
komuniacie po piątkowym walnym zgromadzeniu akcjonariuszy.
   "Walne zgromadzenie zezwala na użycie kapitału zapasowego w części
pochodzącej z nadwyżki cen emisyjnych akcji serii B i C ponad ich wartość
nominalną na nabycie 315.509 akcji własnych spółki w celu ich umorzenia" -
napisała spółka w sobotnim komunikacie.
   Kapitał akcyjny Krosna dzieli się na 3.315.509 akcji.
  ((Reuters Serwis Polski, tel +48 22 653 97 00, fax +48 22 653 97 80,
warsaw.newsr@reuters.com))


--
Archiwum grupy dyskusyjnej pl.biznes.wgpw
http://niusy.onet.pl/pl.biznes.wgpw


Źródło: topranking.pl/1240/krosno.php